image


Godišnji izvještaj o radu


Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo za 2021. godinu


Zagreb, travanj 2022.

Sadržaj


1. Sadržaj ……………………………………………………………...............................

2

2. Predgovor …………………………………………………………………………………

3

3. Uvod ………………………………………………………………………………..

5

a. Organizacijska struktura …………………………………………………….............

5

b. Ljudski potencijali po ustrojstvenim jedinicama ………………………………

6

4. Kontekst ………………………………………………………………………….

8

5. Ostvarenje planiranih mjera i aktivnosti …………………………………………………

9

Mjera 1 Reforma/modernizacija nacionalnog pravnog okvira zaštite autorskog

i srodnih prava ………………………………………………………………


Mjera 2 Revizija pravnog okvira za zaštitu i upravljanje podacima …..................


9


12

Mjera 3 Revizija pravnog okvira sustava plaćanja naknada u području

intelektualnog vlasništva ………………………………………...


14

Mjera 4 Osiguravanje povoljnog poslovnog okruženja za razvoj inovativnog gospodarstva i privlačenje stranih ulaganja …………………………………


18

Mjera 5 Jačanje kapaciteta poduzetničkog sektora za upravljanje intelektualnim

vlasništvom ……………………………………………………...


26

Mjera 6 Potpora prijenosu znanja iz javnog znanstvenoistraživačkog sektora u

gospodarstvo ……………………………………………………………………


29

Mjera 7 Potpora uključivanju područja intelektualnog vlasništva u obrazovne

programe …………………………………………………………………………...


31

Mjera 8 Potpora jačanju učinkovitosti provedbe prava intelektualnog vlasništva

i borbe protiv krivotvorenja i piratstva ………………………………………...


Mjera 9 Upravljanje promjenama i inovacijama kroz oblikovanje, razvoj i praćenje

strateških i operativnih planova te učinkovitim upravljanjem procesima …... Mjera 10 Djelotvorno upravljanje ljudskim resursima ……………………………

Mjera 11 Djelotvorno upravljanje odnosima s partnerima i građanima te ostalim

korisnicima usluga ……………………………………………………………..


33


36


40


43

6. Izjava o fiskalnoj odgovornosti …………………………………………………………...

48

7. Financijski izvještaji …………………………………………………………………….

48

  1. Predgovor


    Državni zavod za intelektualno vlasništvo (DZIV) temeljna je institucija nacionalnog sustava zaštite intelektualnog vlasništva i njegova institucionalna poveznica sa zajedničkim europskim i međunarodnim sustavom. U nadležnosti DZIV-a provedba je zakona koje čine osnovu nacionalnog sustava zaštite intelektualnog vlasništva te relevantnog zakonodavstva Europske unije, kao i provedba međunarodnih konvencija i ugovora u području intelektualnog vlasništva kojima je Republika Hrvatska pristupila. Djelatnost DZIV-a obuhvaća i razvoj nacionalnog sustava intelektualnog vlasništva, prvenstveno razvoj zakonodavnog okvira, te sudjelovanje u razvoju zajedničkog sustava Europske unije kao i međunarodnog sustava intelektualnog vlasništva.

    Vizija DZIV-a je visoko razvijen i učinkovit sustav zaštite intelektualnog vlasništva koji osigurava poticajno okruženje za razvoj inovacijskih i kreativnih djelatnosti koje doprinose gospodarskom, znanstvenotehnološkom, kulturnom i ukupnom društvenom napretku.

    Misija je DZIV-a doprinijeti globalnoj konkurentnosti nacionalnog gospodarstva te znanstvenotehnološkom, kulturnom i ukupnom društvenom razvoju Republike Hrvatske i dobrobiti njenih građana putem priznavanja prava industrijskog vlasništva te nadziranja kolektivnog ostvarivanja autorskih i srodnih prava; razvojem zakonodavstva i ukupnog nacionalnog sustava zaštite intelektualnog vlasništva u suradnji s drugim sudionicima sustava; pružanjem informacija i stručnih usluga te edukacije iz svog djelokruga; zastupanjem interesa Republike Hrvatske u stručnim tijelima Europske unije te europskim i međunarodnim organizacijama u području intelektualnog vlasništva te razvojem i provedbom aktivnosti međunarodne suradnje u području intelektualnog vlasništva.

    Na putu ostvarenja svoje vizije i misije DZIV je u 2021. godini ostvario značajne rezultate na ispunjenju strateških ciljeva Republike Hrvatske, prvenstveno onih planiranih provedbenim programom DZIV-a, kao i operativnih ciljeva i aktivnosti planiranih godišnjim planom rada za 2021. godinu.

    Jedan od najvažnijih rezultata predstavlja dovršetak procesa modernizacije nacionalnog pravnog okvira u području zaštite autorskih i srodnih prava u skladu s potrebama digitalnog i globalno umreženog društva koja je ostvarena donošenjem novog moderniziranog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima u listopadu 2021. godine. Time su stvoreni uvjeti za gospodarsku održivost i razvoj domaćih kreativnih industrija, koje značajno doprinose ne samo gospodarstvu nego i prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu, u suvremenom digitalnom okruženju.

    Istaknuti rezultat predstavlja i provedeno pojednostavljenje sustava plaćanja pristojbi i naknada troškova u području intelektualnog vlasništva. Uređenjem pravnog okvira (zakonskog i podzakonskog) na način da je ukinuta obveza plaćanja pristojbi i zadržana samo pojednostavljena obveza plaćanja naknada troškova unaprijeđeno je poslovno okruženje u Republici Hrvatskoj

    Proveden je i niz aktivnosti radi jačanja kapaciteta poduzetničkog sektora za upravljanje intelektualnim vlasništvom. U tom kontekstu osobito se ističe sudjelovanje DZIV-a u promociji i potpori provedbe projekta (u Hrvatskoj) u okviru kojega je osnovan poseban fond Ureda Europske unije za intelektualno vlasništvo i Europske komisije za financijske potpore malim i srednjim poduzećima u zaštiti intelektualnog vlasništva na nacionalnoj razini i razinu Europske unije. Kao rezultat potpora u 2021. godini zabilježen je rekordan godišnji broj prijava za zaštitu žiga Europske unije i registriranog industrijskog dizajna Europske unije od strane podnositelja iz Hrvatske.

    U pogledu strateškog razvoja DZIV-a kao moderne, visokostručne i učinkovite organizacije najistaknutiji rezultat u kontekstu ostvarenja ciljeva reforme državne uprave predstavlja uvođenje certificiranog sustava upravljanja kvalitetom poslovnih procesa u skladu s normom ISO 9001 u području postupaka priznanja prava industrijskog vlasništva, kao prva faza u višegodišnjem planu uvođenja sustava upravljanja kvalitetom u sva područja poslovanja DZIV-a. Tome je pridonijela i implementacija novog unutarnjeg ustrojstva usklađenog s promjenama u okruženju i području djelatnosti, kojim je uspostavljen posebni sektor za digitalno poslovanje i kvalitetu.

    Uz navedeno DZIV je ostvario uspješne rezultate u pogledu učinkovitosti provedbe postupaka priznanja industrijskog vlasništva kao temeljne djelatnosti, u skladu s ciljevima koji su postavljeni uzimajući u obzir značajan nedostatak ljudskih resursa koji se ogleda u podatku da je u DZIV-u tijekom 2021. godine bilo popunjeno tek 62% radnih mjesta propisanih unutarnjim ustrojstvom.


  2. Uvod


    1. Organizacijska struktura

      image

      5

    2. Ljudski potencijali po ustrojstvenim jedinicama



      Ustrojstvena jedi- nica (2. razina)


      Broj zaposle- nih na dan 31. 12. 2021.


      Kvalifikacijska struktura (%)

      Spol (%)


      Dobna struktura (%)

      VSS (VIII i VII-2)

      VSS

      VŠS

      SSS

      KV/PKV/NKV


      M


      Ž

      18-30

      31-40

      41-50

      51-60


      60+


      Glavna ravnateljica


      1


      1


      0


      0


      0


      0


      0


      1 (100 %)


      0


      0


      0


      1


      0

      Zamjenica GR

      1

      1

      0

      0

      0

      0

      0

      1 (100 %)

      0

      0

      0

      1

      0

      Kabinet GR

      3

      0

      2

      0

      1

      0

      0

      3 (100%)

      0

      2

      1

      0

      0

      Sektor za patente

      17

      3

      9

      1

      4

      0

      3 (18%)

      14 (82%)

      0

      0

      10

      5

      2

      Služba za pravne i administrativne po- slove


      8


      0


      3


      1


      4


      0


      1 (12,5,%)


      7 (87,5%)


      0


      0


      6


      1


      1


      Služba za specijalisti- čke poslove u podru- čjima tehnike


      9


      3


      6


      0


      0


      0


      2 (22%)


      7 (78%)


      0


      0


      4


      4


      1

      Sektor za žigove i

      industrijski dizajn

      18

      1

      10

      1

      5

      1

      5 (28%)

      13 (72%)

      0

      4

      5

      6

      3

      Služba za poslove re- gistracije žigova, in- dustrijskog dizajna i zemljopisnih oznaka


      10


      1


      5


      1


      3


      0


      1 (10%)


      9 (90%)


      0


      3


      2


      4


      1

      Služba za dvostrana- čke, međunarodne i administrativne pos- tupke


      8


      0


      5


      0


      2


      1


      4 (50%)


      4 (50%)


      0


      1


      3


      2


      2


      Sektor za potporu i- novacijskim i kreati- vnim djelatnostima


      10


      0


      8


      0


      2


      0


      3 (30%)


      7 (70%)


      0


      2


      4


      3


      1

      Služba za potporu ko- risnicima i stručne us- luge


      5


      0


      4


      0


      1


      0


      2 (40%)


      3 (60%)


      0


      2


      3


      0


      0

      Služba za suradnju i i- zobrazbu u području IV te komunikacije


      5


      0


      4


      0


      1


      0


      1 (20%)


      4 (80%)


      0


      0


      1


      3


      1

      Sektor za digitalno poslovanje i kvali- tetu (ukupno)


      16


      3


      4


      0


      9


      0


      9 (56%)


      7 (44%)


      1


      1


      4


      10


      0


      Načelnik Sektora


      1


      1


      0


      0


      0


      0


      1 (100%)


      0


      0


      0


      0


      1


      0

      Služba za poslovne sustave, upravljanje podacima i kvalitetu


      7


      2


      3


      0


      2


      0


      5 (71%)


      2 (29%)


      0


      1


      2


      4


      0


      Služba za administri- ranje podataka i do- kumentaciju


      8


      0


      1


      0


      7


      0


      3 (37,5%)


      5 (62,5%)


      1


      0


      2


      5


      0


      Sektor za planske, financijske i pravne poslove te poslove upravljanja ljudskim potencijalima (uku- pno)


      11


      0


      6


      2


      3


      0


      2 (18%)


      9 (82%)


      0


      3


      4


      2


      2

      Služba za planiranje, financije i kontrolu

      4

      0

      3

      0

      1

      0

      0

      4 (100%)

      0

      2

      1

      0

      1


      Služba za pravne po- slove i opće poslove te poslove upravljanja ljudskim potencijalima


      7


      0


      3


      2


      2


      0


      2 (29%)


      5 (71%)


      0


      1


      3


      2


      1


      Samostalna služba za autorsko pravo te europske i međuna- rodne poslove


      5


      0


      5


      0


      0


      0


      0


      5 (100%)


      0


      0


      3


      2


      0


      UKUPNO


      82


      9


      44


      4


      24


      1


      22

      (27%)


      60

      (73%)


      1


      12


      31


      30


      8


      Ukupni broj zaposlenih na dan 31.12.2021. odgovarao je 62% od ukupnog broja radnih mjesta propisanih aktima o unutarnjem ustrojstvu.

  3. Kontekst


    Na provedbu plana rada u 2021. godini, kao i u prethodnoj godini, značajno je utjecala pandemija bolesti COVID-19. S obzirom na nedostatne stručne ljudske resursa DZIV-a kao rezultat dugogodišnjeg ograničavanja zapošljavanja u javnoj upravi, razina kvalitete i učinkovitosti u 2021. godini održana je na dosegnutoj razini zahvaljujući izostanku značajnijeg porasta broja zahtjeva za priznanjem prava industrijskog vlasništva za teritorij Republike Hrvatske, suprotno trendovima u većini drugih država članicama Europske unije i na razini europskih regionalnih sustava u kojima je broj zahtjeva značajnije rastao.

    Modernizacija nacionalnog sustava zaštite autorskih i srodnih prava u skladu s potrebama digitaliziranog i globaliziranog tržišta proizvoda kreativnih industrija izazvala je do sada nezabilježen interes ne samo domaćih nego i globalnih dionika, te je rezultirala, po opsegu poslova i intenzitetu, značajnim angažmanom DZIV-a kao stručnog nositelja u zakonodavnom postupku donošenja novog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima. S obzirom na opseg i značaj promjena koje proizlaze iz implementacije zajedničke pravne stečevine Europske unije u području autorskog prava (prvenstveno Direktive 2019/790 o autorskom i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu), uz interakciju sa domaćim dionicima implementacija je zahtijevala i vrlo intenzivnu komunikaciju i koordinaciju s institucijama i zemljama članicama Europske unije. Imajući na umu da je područje autorskog i srodnih prava usklađeno na razini Europske unije s čak 15 direktiva ili uredbi, procesi periodičke revizije njihovih učinaka i razmatranje potrebnih daljnjih izmjena također su zahtijevali visok stupanj stručnog angažmana DZIV-a, za koji također postoji manjak odgovarajućih specijalističkih ljudskih resursa.

    Dinamika i opseg aktivnosti stručne, edukacijske, informacijske i projektne potpore DZIV-a poduzetničkom i javnom znanstveno-istraživačkom sektoru radi učinkovite zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom, kao i aktivnosti na uključivanju područja intelektualnog vlasništva u obrazovne programe, u 2021. godini bila je ograničena u odnosu na planirano zbog slabije dinamike normalizacije gospodarskih, društvenih i obrazovnih aktivnosti slijedom suzbijanja epidemije bolesti COVID-19 od očekivanoga.

    Iz sličnih razloga, kao i iz razloga nedovoljnih ljudskih resursa DZIV-a koji su bili angažirani na prioritetnim ciljevima modernizacije zakonodavnog okvira, dinamika aktivnosti u području stručne i organizacijske potpore međuresornoj koordinaciji provedbe prava intelektualnog vlasništva bila je također ograničena. U kontekstu globalne pandemije bolesti COVID-19 i nedostatne raspoloživosti cjepiva te sredstava za higijensku zaštitu aktivnosti DZIV-a bile su posebno usmjerene na potporne aktivnosti u borbi protiv trgovine krivotvorenim proizvodima.

  4. Ostvarenje planiranih mjera i aktivnosti


    Mjera 1.

    Reforma/modernizacija nacionalnog pravnog okvira zaštite autorskog i srodnih prava

    Svrha provedbe mjere

    Modernizacija sustava zaštite autorskog i srodnih prava u skladu s potrebama digitalnog i globalno umreženog

    društva te djelovanja jedinstvenog tržišta Europske unije

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Voditelj Samostalne službe za autorsko pravo te europske i međunarodne poslove

    Pokazatelji rezultata

    Početna vrije- dnost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj rezultata 1.

    Povećanje prihoda nosi- telja prava od korištenja kreativnog, kulturnog i medijskog sadržaja na Internetu


    2.283.200,93

    kn (2019.)


    10%


    NP

    Pokazatelj

    rezultata 2. Osigurava- nje primjerene i raz- mjerne naknade auto- rima i izvođačima za ko- rištenje njihovih djela i fiksiranih izvedbi


    137.960.610,09

    kn (2019.)


    2%


    NP


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor financi- ranja (aktiv- nost u Prora- čunu)

    Iznos ostva- ren u prora- čunu (kn)


    Ostvarenje aktiv- nosti (%)


    Napomene



    Priprema i provedba po- stupka donošenja no- vog Zakona o autor- skom pravu i srodnim pravima, dovršetak pos- tupka


    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i me- đunarodne po- slove


    7.6.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici A763000 Ad-

    ministracija i upravljanje DZIV-om


    10.200,00


    (provedba 2 natječaja za osnivanje Vi- jeća stru- čnjaka suk- ladno novom Zakonu o a- utorskom pravu i srod- nim pravima NN 111/21)


    100%

    Zakon o autorskom pravu i srodnim pra- vima (NN 111/21) stupio na snagu 22.10.2021.

    Postupak donošenja Za- kona o autorskom pravu i srodnim pravima produ- žen je s ciljem pronalaže- nja kompromisa između suprotstavljenih dionika (proizvođača fonograma i glazbenih umjetnika iz- vođača) oko spornih od- redbi vezanih uz korište- nje digitalnih fonograma na internetskim platfor- mama te je Zakon done- sen kasnije od planira- nog. U konačnom tekstu Zakona odustalo se od pr- votno planiranog donoše- nja sektorskih kolektivnih ugovora o minimalnim u- vjetima pojedinačnih ugo- vora između kolektivnih organizacija nositelja prava, koje dionici nisu podržali. S obzirom na navedeno, pokazatelji re- zultata nisu mogli biti os- tvareni ili nisu mogli biti o- stvareni u ovom izvještaj- nom razdoblju. Donoše- njem Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima uspostavljen je moderni- zirani pravni okvir za zaš- titu autorskog i srodnih


    prva usklađen s potre- bama digitalnog društva, a mehanizmi za njegovu punu provedbu bit će us- postavljeni u narednom razdoblju.


    Priprema i provedba po- stupka donošenja pra- vilnika o stručnim mjeri- lima i postupku izdava- nja odobrenja za obav- ljanje djelatnosti kolekti- vnog ostvarivanja prava


    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i me- đunarodne po- slove


    7.9.2021.

    80%

    Rok za donošenje pravilnika sukladno članku 313. stavku

    1. Zakona o autor- skom pravu i srod- nim pravima je 4 mjeseca od stupa- nja na snagu toga

    zakona


    Zbog kašnjenja u donoše- nju Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima Pravilnik o izdavanju odo- brenja za obavljanje dje- latnosti kolektivnog ostva- rivanja prava donesen je u 2022. godini.

    Priprema i provedba po- stupka donošenja pra- vilnika o naknadama za rad Vijeća stručnjaka u području autorskog prava i srodnih prava


    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i me- đunarodne po- slove


    7.9.2021.

    80%

    Rok za donošenje pravilnika sukladno članku 313. stavku

    1. Zakona o autor- skom pravu i srod- nim pravima je 4 mjeseca od stupa- nja na snagu toga

    zakona


    Zbog kašnjenja u donoše- nju Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima Pravilnik o Vijeću stru- čnjaka za naknade na po- dručju autorskog i srodnih prava (NN 38/22) done- sen je u 2022. godini.

    Ostale redovne stručne aktivnosti Samostalne službe za autorsko pravo te europske i me- đunarodne poslove u području autorskih i sro- dnih prava


    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i me- đunarodne po- slove


    31.12.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici A763000 Ad-

    ministracija i upravljanje DZIV-om


    718.272,72


    75%

    Zbog nedostatnih ljudskih resursa koji su bili angaži- rani na prioritetnim poslo- vima vezanim uz moder- nizaciju zakonodavnog okvira redovne aktivnosti ostvarene su u smanje- nom opsegu.


    Mjera 2.

    Revizija pravnog okvira za zaštitu i upravljanje podacima

    Svrha provedbe mjere

    Zastupanje interesa RH u EU-u prilikom revizije Direktive 96/9/EZ o pravnoj zaštiti baza podataka i drugim inicijativama vezanim uz zaštitu i upravljanje podacima u kontekstu sustava intelektualnog vlasništva

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Voditelj Samostalne službe za autorsko pravo te europske i međunarodne poslove

    Pokazatelji rezultata

    Početna vri- jednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Uspostavlja- nje pravnog okvira za u- pravljanje digitalnim poda- cima


    (-) 2021


    Objavljen prijedlog propisa EU i utvrđivanje na-

    cionalnog stajališta u suradnji s dionicima

    Prijedlog EU propisa nije objavljeni sukla- dno planiranim rokovima. Objava se oče- kuje u prvom tromjesečju 2022. godine. U okviru pripreme revizije od lipnja do rujna 2021. provedeno je EU javno savjetovanje.

    Pokazatelj

    rezultata 2. Donošenje revidiranog propisa o zaš- titi baza podataka


    (-) 2021


    Objavljen prijedlog propisa EU i utvrđivanje na-

    cionalnog stajališta u suradnji s dionicima

    Prijedlog EU propisa nije objavljeni sukladno planiranim rokovima. Objava se očekuje u prvom tromjesečju 2022. godine. U okviru pripreme revizije od lipnja do rujna 2021. provedeno je EU javno savjetovanje.


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor financi- ranja (aktiv- nost u Prora- čunu)


    Iznos ostvaren u proračunu (kn)


    Ostvarenje aktiv- nosti


    Napomene

    Praćenje, analiza i pri- prema stručnih podloga, konzultacija s dionicima i zastupanje interesa Repu- blike Hrvatske na sastan-

    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i međunaro- dne poslove


    30.9.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici Državnog proračuna


    0


    NP

    Prijedlog EU propisa nije objavljeni sukladno planiranim rokovima. Objava se očekuje u pr- vom tromjesečju 2022.


    cima u donošenju prijed- loga propisa koji uređuju upravljanje podacima na razini EU (Data Act)

    godine. U okviru pri- preme revizije od lipnja do rujna 2021. prove- deno je EU javno savje- tovanje.

    Praćenje, analiza i pri- prema stručnih podloga, konzultacija s dionicima i zastupanje interesa Repu- blike Hrvatske na sastan- cima u donošenju prijed- loga revizije Direktive 96/9/EZ o bazama poda- taka


    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i međunaro- dne poslove


    30.9.2021.


    0


    NP

    Prijedlog EU propisa nije objavljeni sukladno planiranim rokovima. Objava se očekuje u pr- vom tromjesečju 2022. godine. U okviru pri- preme revizije od lipnja do rujna 2021. prove- deno je EU javno savje- tovanje.

    Praćenje, analiza i pri- prema stručnih podloga, konzultacija s dionicima i zastupanje interesa Repu- blike Hrvatske na sastan- cima u donošenju prijed- loga propisa koji uređuju upravljanje podacima i propisa koji revidira Direk- tivu 96/9/EZ o bazama podataka


    Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i međunaro- dne poslove


    30.9.2023.


    0


    NP

    Prijedlog EU propisa nije objavljeni sukladno planiranim rokovima. Objava se očekuje u pr- vom tromjesečju 2022. godine. U okviru pri- preme revizije od lipnja do rujna 2021. prove- deno je EU javno savje- tovanje.


    Mjera 3.

    Revizija pravnog okvira sustava plaćanja naknada u području intelektualnog vlasništva

    Svrha provedbe mjere

    Ukidanje plaćanja upravnih pristojbi u području prava intelektualnog vlasništva te odgovarajuće formalno ure- đenje plaćanja naknada troškova postupaka u području prava intelektualnog vlasništva te troškova stručnih usluga DZIV-a

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Načelnici sektora

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Povećanje broja prijava industrijskog vlasništva u nacionalnom postupku (ukupno)


    1999 (2019)


    3 %

    1719 (-14%)


    U skladu s Akcijskim planom za smanjenje nepore- znih i parafiskalnih davanja ukinut je dualni sustav plaćanja upravnih pristojbi i naknada troškova za u- pravne postupke koje provodi DZIV. Ukinuta je ob- veza plaćanja upravnih pristojbi čime su korisnici ra- sterećeni obveza u godišnjem iznosu od oko

    600.000 kn, a sustav naknada troškova je pojedno- stavljen, čime se unaprjeđuje poslovno okruženje za razvoj inovativnog gospodarstva i privlačenje stra- nih ulaganja.

    S obzirom da je zakon kojim su ukinute upravne pri- stojbe u primjeni tek od 24.6.2021. aktivnost nije mogla u potpunosti utjecati na pokazatelj rezultata.


    Također, izostao je očekivani utjecaj postpandemij- skog gospodarskog oporavka na oporavak broja pri- java u nacionalnom postupku.


    Aktivnosti

    Nadležnost za pro- vedbu


    Rok

    Izvor financi- ranja (aktiv- nost u Prora- čunu)

    Iznos os- tvaren u proračunu (kn)


    Ostvarenje aktivno- sti


    Napomene


    Priprema i provedba pos- tupka donošenja novog Zakona o naknadama u području prava intelektu- alnog vlasništva

    Koordina- cija Kabinet glavnog ravnatelja; Sektor za patente, Se- ktor za ži- gove i indu- strijski di- zajn


    30.6.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici A763000 Ad-

    ministracija i u- pravljanje DZIV-om

    -257.063,

    50 (sma- njenje pri- hoda drža- vnog pro- računa zbog uki- danja pris- tojbi 2021.)


    100%


    Zakon o naknadama u području intelektu- alnog vlasništva (NN 66/21), stupio na snagu 24.6.2021.


    /


    Priprema i provedba pos- tupka donošenja uredbe koja uređuje naknade tro- škova postupaka prizna- nja prava

    Koordina- cija Kabinet glavnog ravnatelja; Sektor za patente, Se- ktor za ži- gove i indu- strijski di- zajn


    30.9.2021.


    0

    100%


    Uredba o naknadama za postupke u podru- čju intelektualnog vla- sništva i stručne us- luge Državnog za- voda za intelektualno vlasništvo (NN 119/21) stupila na snagu 13.11.2021.


    Do manjeg kašnjenja u do- nošenju uredbe je došlo zbog potrebe rješavanja spora s Ministarstvom fi- nancija oko propisivanja načina korištenja prihoda od naknada za stručne us- luge koje DZIV pruža izvan svoje upravne djelatnosti.



    Implementacija novog su- stava naknada u po- slovne procese DZIV-a

    Sektor za patente, Se- ktor za ži- gove i indu- strijski di- zajn, Sektor za potporu inovacijskim i kreativnim djelatnos- tima, Sektor za digitalno poslovanje i kvalitetu, Sektor za planske, fi- nancijske i pravne po- slove te po- slove uprav- ljanja ljud- skim poten- cijalima


    30.9.2021.


    0


    100%


    /

    Prilagodba korisničkih sa- držaja na mrežnim strani- cama i drugih korisničkih informacijskih materijala sukladno novom sustavu

    Sektor za potporu ino- vacijskim i kreativnim djelatnos- tima, Sektor


    30.9.2021.


    0


    100%


    /


    naknada, uključujući pri-

    za digitalno

    jevod sadržaja na engle-

    poslovanje i

    ski jezik

    kvalitetu,

    prijevod:

    Samostalna

    službe za a-

    utorsko

    pravo te eu-

    ropske i

    međunaro-

    dne poslove


    Mjera 4.

    Osiguravanje povoljnog poslovnog okruženja za razvoj inovativnog gospodarstva i privlačenje stranih ulaganja

    Svrha provedbe mjere

    Kvalitetnom i učinkovitom provedbom nacionalnih te necentraliziranih europskih i međunarodnih postupaka za priznanje odnosno registraciju prava intelektualnog (industrijskog) vlasništva na teritoriju Republike Hrvatske osigurat će se povoljno poslovno okruženje za razvoj inovativnog gospodarstva i privlačenje stranih ulaganja

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Načelnik Sektora za patente i načelnik Sektora za žigove i industrijski dizajn

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Prosječno vrijeme od podnošenja zahtjeva za potpuno ispi- tivanje patenta do objave podatka o priznanju pa- tenta (u godini priznanja)


    36,2 mjeseci (2019)


    < 37 mjeseci


    40,7 mjeseci

    Pokazatelj

    rezultata 2. Prosječno vrijeme od podnošenja prijave žiga do registra- cije (u godini registracije)


    6,4 mjeseci (2019)


    <7,2 mjeseci


    6 mjeseci


    Pokazatelj

    rezultata 3. Prosječno vrijeme od podnošenja zahtjeva do registracije industrijskog dizajna (u godini registracije)


    2,7 mjeseci (2019)


    <3,5 mjeseci


    3 mjeseca

    Pokazatelj

    rezultata 4. Postotak potvrđenih akata u uprav- nim sporovima u vezi po- stupaka za priznanje prava industrijskog vlas- ništva (u godini odluke)


    89% (2020)


    > 89%


    95%


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor fi- nancira- nja (akti- vnost u Prora- čunu)


    Iznos ostva- ren u prora- čunu (kn)


    Ostvarenje aktivno- sti


    Napomene

    Kvalitetno i učinkovito provođenje postupka for- malno-pravnog ispitiva- nja: prijava patenata, u- porabnih modela, zah- tjeva za upis europskih

    Sektor za pa

    tente

    31.12.2021.

    11-Opći prihodi i primici A763000

    Adminis-


    2.408.268,57


    96%


    Odstupanje zbog sma- njene raspoloživosti ljud- skih resursa


    patenata u registar i zah- tjeva za izdavanje svje- dodžbi o dodatnoj zaštiti

    tracija i u- pravljanje DZIV-om

    Ažurno praćenje održa- vanja i prestanka važenja prava te rješavanje osta- lih zahtjeva koji se pojav- ljuju u svim postupcima iz nadležnosti Sektora

    31.12.2021.


    100%


    Djelomično odstupanje zbog smanjene raspoloži- vosti stručnih ljudskih re- sursa

    Kvalitetno i ažurno pro- vođenje postupka pretra- živanja stanja tehnike i supstancijalnog ispitiva- nja uvjeta za priznanje patenta

    31.12.2021.


    69%

    Kvalitetno i ažurno pro- vođenje postupka regis- tracije uporabnog modela

    31.12.2021.


    100%

    Kvalitetno provođenje po- stupka supstancijalnog ispitivanja zahtjeva za svjedodžbu o dodatnoj zaštiti

    31.12.2021.


    100%

    Kvalitetno i učinkovito provođenje postupka u- pisa europskih patenata u nacionalni registar

    31.12.2021.


    100%

    Obrada i prosljeđivanje međunarodnih (PCT) i e- uropskih prijava i podne- saka koje se podnose DZIV-u kao prijamnom u- redu

    31.12.2021.


    100%


    /

    Kvalitetno provođenje po- stupka registracije topo- grafija poluvodičkih proiz- voda

    31.12.2021.


    100%

    Kvalitetno i ažurno pro- vođenje postupka poniš- taja prava iz nadležnosti Sektora za patent (pa- tent, uporabni model, svjedodžba o dodatnoj zaštiti)

    31.12.2021.


    100%

    Dovršetak svih priprem- nih aktivnosti za primjenu Operativnog sporazuma o suradnji s EPO-om u području pretraživanja

    31.12.2021.


    100%


    Zakonodavne aktivnosti vezane uz promjene me- đunarodnih propisa nuž- nih za provedbu međuna- rodne odnosno regio- nalne zaštite patenata (priprema za objavu u Narodnim novinama izmjena i dopuna PCT Pravilnika i Provedbenog pravilnika Europske pa- tentne konvencije)

    31.12.2021.


    100%


    /

    Kvalitetno i učinkovito formalno ispitivanje nacionalnih prijava i zahtjeva za priznanje zaštite međunarodnih registracija žigova i industrijskog dizajna na teritoriju RH

    Sektor za ži- gove i indus- trijski dizajn

    31.12.2021.


    100%


    /


    2.128.875,93

    Održavanje dinamike i u- naprjeđenje kvalitete supstancijalnog ispitiva- nja žigova i industrijskog

    31.12.2021.


    100%


    dizajna i rješavanja po o- čitovanju te pravovre- meno postupanje po o- končanju drugostupanj- skih postupaka

    Održavanje kvalitete i u- činkovitosti u obavljanju poslova u postupku me- đunarodne zaštite doma- ćih prijava žiga i rješava- nja zahtjeva za transfor- maciju i konverziju žiga EU

    31.12.2021.


    100%


    /

    Održavanje dinamike rje- šavanja predmeta u pos- tupku produženja i upisa promjena u registar i iz- davanje isprava te una- prjeđenje kvalitete rješa- vanja

    31.12.2021.


    100%


    /

    Povećanje dinamike rje- šavanja i unaprijeđenije kvalitete rješavanja u dvostranačkim postup- cima te pravovremeno postupanje po okončanju

    31.12.2021.


    0%

    Nije ostvareno zbog sma- njene raspoloživosti već nedostatnih ljudskih re- sursa.


    drugostupanjskih postu- paka

    Ažuriranje elektroničkih izdanja klasifikacija ži- gova (12. izdanje Nican- ske klasifikacije) i indus- trijskih dizajna (13. izda- nje Lokarnske klasifika- cije)

    31.12.2021.


    70%

    Djelomično izvršeno zbog povećanog opsega priorite- tnijih poslova.

    Dovršetak odgođen za 2022. godinu.

    Implementacija aplikacije za elektroničko prosljeđi- vanje međunarodnih pri- java žigova (Madridski sustav), provedba prom- jene procedure učitava- nja podataka međunaro- dnih registracija industrij- skog dizajna (Haški sus- tav)

    31.12.2021.


    95%

    U pogledu Madridskog su- stava preostali su samo za- vršni formalni koraci i utvrđivanje datuma početka primjene aplikacije.

    U pogledu Haškog sustavu aktivnosti su u potpunosti provedene (100%).

    Stručne aktivnosti na raz- voju sustava zaštite i- zuma iz područja tehnike, uključujući europski i me- đunarodni pravni okvir

    Sektor za pa- tente, Samo- stalna služba za autorsko pravo te eu-

    31.12.2021.


    100%

    Ističu se aktivnosti vezane uz razmatranje prijedloga za izuzeće od određenih odredbi sporazuma TRIPS o patentnoj zaštiti za lije- kove sa svrhom sprječava- nja, ograničavanja i tretira- nja bolesti COVID-19.


    ropske i me- đunarodne poslove

    Stručne aktivnosti na raz- voju sustava zaštite ži- gova, industrijskog di- zajna i zemljopisnih oz- naka, uključujući europ- ski i međunarodni pravni okvir

    Sektor za ži- gove i indus- trijski dizajn, Samostalna služba za au- torsko pravo te europske i međunarodne poslove

    31.12.2021.


    100%


    /


    Mjera 5.

    Jačanje kapaciteta poduzetničkog sektora za upravljanje intelektualnim vlasništvom

    Svrha provedbe mjere

    Jačanje kapaciteta poduzetničkog sektora odnosno malih i srednjih poduzeća za učinkovitu zaštitu i upravlja- nje intelektualnim vlasništvom s ciljem povrata i osiguranja daljnjih ulaganja u inovacijske i kreativne aktivnosti te jačanja konkurentnosti na tržištu kroz provedbu aktivnosti stručne, edukacijske, informacijske i projektne potpore

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Zamjenik glavnog ravnatelja/načelnik Sektora za potporu inovacijskim i kreativnim djelatnostima

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Povećanje broja prijava industrijskog vlasništva domaćih prija- vitelja u nacionalnim pos- tupcima


    1501 (2020)


    1 %


    1451 (-3%)

    Pokazatelj

    rezultata 2. Povećanje broja prijava industrijskog vlasništva domaćih prija- vitelja u europskim pos- tupcima


    308 (2019)


    1 %


    478 (+55%)

    Pokazatelj

    rezultata 3. Povećanje

    broja prijava industrijskog


    230 (2019)


    1 %


    259 (13%)

    image


    vlasništva domaćih prija- vitelja u međunarodnim postupcima


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor fi- nancira- nja (akti- vnost u Prora- čunu)


    Iznos os- tvaren u proračunu (kn)


    Ostvarenje aktivnosti


    Napomene

    Unaprjeđenje stručnih, informativnih i mrežnih sadržaja o intelektualnom vlasništvu namijenjenog korisnicima iz skupine malog i srednjeg poduze- tništva


    Sektor za potporu ino- vacijskim i kreativnim djelatnostima


    31.12.2021.


    11-Opći prihodi i primici A763000

    Adminis- tracija i u- pravljanje DZIV-om 43 – Os-

    tali pri- hodi za posebne namjene T763005

    Suradnja DZIV-a s

    Europ- skim ure- dom za žigove i dizajn


    26.095,41


    100%

    Na mrežnoj stranici DZIV-a na Svjetski dan intelektual- nog vlasništva 24.6.2021. objavljena posebna pods- tranica namijenjena malim i srednjim poduzećima.

    Provođenje planiranih in- formativnih aktivnosti, ra- dionica i seminara za po- duzetnike iz malih i sred- njih te start-up poduzeća


    31.12.2021.


    100%

    Promotivne aktivnosti na- mijenjene malim, sred- njim i start-up poduze- ćima


    31.12.2021.


    75%

    Provedene su sve plani- rane aktivnosti osim onih koje su odgođene zbog pandemije bolesti COVID- 19.

    Informacijsko-promotivne aktivnosti na gospodar- skim i drugim javnim pri- redbama


    31.12.2021.


    100%


    /



    Unaprjeđivanje provedbe usluga iz područja raz- voja primjene intelektual- nog vlasništva prilagođe- nih malim i srednjim te start-up poduzećima (IPD usluge)

    Sektor za potporu ino- vacijskim i kreativnim djelatnostima, Sektor za pa- tente, Sektor za žigove i di- zajn


    31.12.2021.


    60%


    Zbog nedovoljnih ljudskih resursa ostvareno je manje od planiranog.


    Ostale redovne stručne aktivnosti Sektora za pot- poru inovacijskim i kreati- vnim djelatnostima


    Sektor za potporu ino- vacijskim i kreativnim djelatnostima


    31.12.2021.

    11-Opći prihodi i primici A763000

    Adminis- tracija i u- pravljanje DZIV-om


    1.197.201,

    64


    100%


    /


    Mjera 6.

    Potpora prijenosu znanja iz javnog znanstvenoistraživačkog sektora u gospodarstvo

    Svrha provedbe mjere

    Bolje povezivanje javnog znanstvenoistraživačkog i gospodarskog sektora radi stavljanja znanosti i istraživa- nja te visokog obrazovanja u funkciju stvaranja proizvoda visoke dodane vrijednosti kroz provedbu aktivnosti stručne, edukacijske, informacijske i projektne potpore u području zaštite i upravljanja intelektualnim vlasniš- tvom

    Odgovornost za provedbu mjere

    Zamjenik glavnog ravnatelja/načelnik Sektora za potporu inovacijskim i kreativnim djelatnostima

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj rezultata 1.

    Povećanje prijava pate- nata od strane javnih znanstvenoistraživačkih organizacija (ukupno na- cionalni, europski i među- narodni postupak)


    4 (2018)


    5


    7


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor financi- ranja (aktiv- nost u Pro- računu)

    Iznos ostva- ren u prora- čunu (kn)


    Ostvarenje aktiv- nosti


    Napomene


    Provođenje planiranih

    obrazovnih aktivnosti za

    Sektor za potporu ino- vacijskim i kreativnim


    31.12.2021.

    11-Opći pri- hodi i primici A763000 Ad-

    ministracija i


    0


    150%


    /


    akademske (znanstveno- istraživačke) institucije

    djelatnostima Sudjeluju: Sektor za pa- tente, Sektor za žigove i di- zajn

    upravljanje

    DZIV-om

    Provođenje usluge o pre- poznavanju IV-a „Patent Lab“ namijenjene istraži- vačkim institucijama i sveučilištima


    31.12.2021.


    NP

    Aktivnosti još nisu zapo- čele zbog kašnjenja pro- vedbe odgovarajućeg projekta od strane Eu- ropskog patentnog u- reda.


    Mjera 7.

    Potpora uključivanju područja intelektualnog vlasništva u obrazovne programe

    Svrha provedbe mjere

    Uključivanje područja intelektualnog vlasništva u redovne obrazovne programe obrazovnih institucija svih ra- zina, kao i u programe specijalističkog i cjeloživotnog obrazovanja u okviru razvoja poduzetničkih znanja i vje- ština te poštivanja prava intelektualnog vlasništva

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Zamjenik glavnog ravnatelja/načelnik Sektora za potporu inovacijskim i kreativnim djelatnostima

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Broj nasta- vnika osnovnih i srednjih škola obuhvaćenih godiš- njim programom eduka- cije DZIV-a


    0 (2020)


    30


    0

    Pokazatelj

    rezultata 2. Broj viso- koškolskih ustanova s re- dovnim programima izob- razbe iz područja intelek- tualnog vlasništva


    42 (2020)


    44


    43


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor finan- ciranja (ak- tivnost u Proračunu)

    Iznos ostvaren u proračunu (kn)


    Ostvarenje akti- vnosti


    Napomene


    Promocija sadržaja o in- telektualnom vlasništvu namijenjenog djeci i mla- dima


    Sektor za potporu ino- vacijskim i kreativnim djelatnostima, Sektor za pa- tente, Sektor za žig i di- zajn, Samos- talna služba za autorsko pravo te eu- ropske i me- đunarodne poslove


    31.12.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici A763000

    Administra- cija i uprav- ljanje DZIV- om


    0,00


    0%

    Zbog pandemije i ne- dovoljnih ljudskih re- sursa aktivnosti su od- gođene za 2022. go- dinu.

    Provođenje planiranih obrazovnih aktivnosti za akademske (znanstveno- istraživačke) institucije


    31.12.2021.


    0%

    Zbog pandemije i ne- dovoljnih ljudskih re- sursa aktivnosti su od- gođene za 2022. go- dinu.

    Provođenje informativno- edukativnih aktivnosti o zaštiti i poštivanju prava intelektualnog vlasništva za nastavnike i profesore iz osnovnih i srednjih škola


    31.12.2021.


    0%


    Zbog pandemije i ne- dovoljnih ljudskih re- sursa aktivnosti su od- gođene za 2022. go- dinu.


    Mjera 8.

    Potpora jačanju učinkovitosti provedbe prava intelektualnog vlasništva i borbe protiv krivotvorenja i piratstva

    Svrha provedbe mjere

    Pružanje stručne i organizacijske potpore međuresornoj koordinaciji i suradnji s dionicima te daljnjem razvoju specijalističkih znanja iz područja intelektualnog vlasništva u pravosudnim i upravnim tijelima nadležnima za provedbu prava, kao i njihovom sudjelovanju u europskim i međunarodnim programima stručnog usavršava- nja te inicijativama i programima suradnje s ciljem daljnjeg jačanja učinkovitosti provedbe prava intelektualnog vlasništva i borbe protiv krivotvorenja i piratstva

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Zamjenik glavnog ravnatelja

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Povećanje broja nadzora Carinske uprave na unutarnjem tr- žištu


    459 (2019)


    10%


    Podaci nisu dostupni u vremenu podnošenja izvje-

    šća

    Pokazatelj

    rezultata 2. Broj pravo- sudnih djelatnika obuh- vaćenih godišnjim pro- gramima specijalističke i- zobrazbe iz područja in- telektualnog vlasništva


    36 (2020)


    50


    52


    Pokazatelj

    rezultata 3. Broj javnih promotivnih aktivnosti u vezi suzbijanja prometa krivotvorenim proizvo- dima i piratstva


    0 (2020)


    1


    1


    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor fi- nancira- nja (akti- vnost u Prora- čunu)


    Iznos os- tvaren u proračunu (kn)


    Ostvarenje aktiv- nosti


    Napomene

    Administriranje i ažurira- nje sadržaja internetske stranice Stop krivotvori- nama i piratstvu

    Sektor za pot- poru inovacij- skim i kreativ- nim djelatnos- tima, Samos- talna služba za autorsko pravo te eu- ropske i me- đunarodne po- slove


    31.12.2021.

    11-Opći prihodi i primici A763000

    Adminis- tracija i u- pravljanje DZIV-om 43 – Os-

    tali pri- hodi za posebne namjene T763005

    Suradnja DZIV-a s


    109.200,00


    100%


    /


    Aktivnosti nacionalne ko- ordinacije za provedbu prava intelektualnog vlas- ništva putem društvenih mreža


    31.12.2021.


    100%


    /

    Provedba izobrazbe za ti-

    jela državne uprave


    Sektor za pot-

    poru inovacij-


    31.12.2021.


    400%

    Tijekom godine ovim aktiv- nostima dan je viši prioritet od planiranog.



    Provedba promotivnih aktivnosti za stručnu i za- interesiranu javnost

    skim i kreativ- nim djelatnos- tima, Samos- talna služba za autorsko pravo te eu- ropske i me- đunarodne po- slove


    31.12.2021.

    Europ- skim ure- dom za žigove i dizajn


    121%


    /


    Mjera 9.

    Upravljanje promjenama i inovacijama kroz oblikovanje, razvoj i praćenje strateških i operativnih planova te učinkovitim upravljanjem procesima

    Svrha provedbe mjere

    Podizanje razine kvalitete i učinkovitosti postupaka priznavanja prava intelektualnog vlasništva i ukupnog po-

    slovanja te dovršetak digitalne transformacije poslovanja.

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Načelnik Sektora za digitalno poslovanje i kvalitetu i načelnik Sektora za planske, financijske i pravne poslove

    te poslove upravljanja ljudskim resursima

    Pokazatelji rezultata

    Početna vri- jednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Uveden sus- tav upravljanja kvalitetom


    / (2020)

    Sustav uveden za postupke priznanja prava industrijskog vlasništva (2021.)

    Sustav uveden i certificiran u skladu s normom

    ISO 9001:2015

    Pokazatelj rezultata 2.

    Udio e-prijava industrij- skog vlasništva u ukup- nom godišnjem broju pri- java industrijskog vlasniš- tva


    36% (2019)


    45%


    49%

    Pokazatelj

    rezultata 3. Stupanj digi- taliziranosti ukupnog po- slovanja


    75% (2020)


    85%


    85%

    Aktivnosti

    Nadležnost

    za provedbu

    Rok

    Izvor fi-

    nanciranja

    Iznos os-

    tvaren u

    Ostvarenje aktiv- nosti

    Napomene


    (aktivnost u Prora- čunu)

    proračunu (kn)


    Početak projekta surad- nje s EUIPO-om na im- plementaciji nove e-us- luge podnošenja prijava žigova i industrijskog di- zajna te provedba aktiv- nosti sukladno projekt- nom planu za 2021. go- dinu

    Voditelj pro- jekta i voditelj projektnog tima (Služba za poslovne sustave, u- pravljanje po- dacima i kva- liitetu), čla- novi projekt- nog tima: na- dležni ruko- voditelji i/ili službenici iz ustrojstvenih jedinica za potporu koris- nicima i pro- vedbu postu- paka za priz- nanje žiga i dizajna


    31.12.2021.


    11-Opći prihodi i primici A763000

    Adminis- tracija i u- pravljanje DZIV-om

    43 – Ostali prihodi za posebne namjene T763005

    Suradnja DZIV-a s

    Europskim uredom za žigove i di- zajn


    531.194,00


    100%


    Projekt je pokrenut i ostvaruje se prema planu


    Uvođenje certificiranog sustava upravljanja kvali- tetom (ISO 9001:2015):

    analiza i dizajniranje po- slovnih procesa i prom- jene poslovnih procesa sukladno primjeni norme (ISO 9001:2015) , probni

    rad, implementacija i do- bivanje certifikata

    Voditelj pro- jekta i voditelj projektnog tima, imeno- vani članovi stručne grupe za sustav u- pravljanja kvalitetom


    31.12.2021.


    100%


    Uveden sustav upravlja- nja kvalitetom prema normi ISO 9001:2015 u poslovanje DZIV-a (certifi- kat br.: QMS 1221 022203)

    Zbog nedostatnih odgova-

    rajućih ljudskih resursa te

    Implementacija digitalnih alata za državnu upravu (e-potpis i e-pečat) u in- terne postupke

    Sektor za di- gitalno poslo- vanje i kvali- tetu


    31.12.2021.


    40%

    odobrene provedbe pos- tupka zapošljavanja nač- elnika nadležnog sektora tek u drugoj polovici go- dine većina planiranih ak-

    tivnosti odgođena je za

    2022. godinu

    Unaprijeđen postupak

    Sektor za

    pripreme financijskog

    Unaprjeđenje sustava fi- nancijskog upravljanja i kontrole

    planske, fi- nancijske i pravne po- slove te po-


    31.12.2021.


    100%

    plana (postupak planira- nja rashoda na razini u- strojstvenih jedinica i metodologija konsolidi-

    slove uprav-

    ranja podataka prema

    klasifikacijama državnog


    ljanja ljud- skim resur- sima

    proračuna); unaprije- đena evidencija potraži- vanja i obveza; uspos- tavljena detaljnija analiti- čka metoda planiranja prihoda i rashoda za po- sebne namjene; una- prijeđen postupak praćenja realizacije pos- tupaka nabave.

    11-Opći

    Ostale redovne stručne aktivnosti Sektora za di- gitalno poslovanje i kvali- tetu


    Sektor za di- gitalno poslo- vanje i kvali- tetu


    31.12.2021.

    prihodi i primici A763000

    Adminis- tracija i u-


    1.335.053,4

    7


    100%


    /

    pravljanje

    DZIV-om


    Mjera 10.

    Djelotvorno upravljanje ljudskim resursima

    Svrha provedbe mjere

    Osiguravanje kvalitetnih ljudskih resursa sa visoko razvijenim kompetencijama za obavljanje visokostručne djelatnosti zaštite intelektualnog vlasništva i općih poslovnih funkcija.

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Načelnik Sektora za planske, financijske i pravne poslove te poslove upravljanja ljudskim resursima

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost


    Ciljna vrijednost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Prosječan broj dana izobrazbe po službeniku godišnje


    2,5 (2018)


    3


    2,4

    Pokazatelj rezultata 2.

    Broj novozaposlenih vi-

    sokostručnih zaposlenika


    0 (2020)


    3


    2



    Aktivnosti


    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor financi- ranja (aktiv- nost u Prora- čunu)

    Iznos os- tvaren u proračunu (kn)


    Ostvarenje aktiv- nosti


    Napomene


    Izrada strateškog plana razvoja ljud- skih resursa DZIV-a


    Služba za pravne i opće poslove te poslove u- pravljanja ljudskim po- tencijalima


    31.12.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici A763000 Ad-

    ministracija i u- pravljanje DZIV-om

    43 – Ostali pri- hodi za pose- bne namjene T763005 Sura-

    dnja DZIV-a s Europskim u- redom za ži- gove i dizajn 52 - Ostale po- moći i darov- nice A763000 Administracija i upravljanje DZIV-om.


    15.112,05


    60%

    Zbog nedostatnih ljudskih re- sursa prednost je dana priori- tetnijim operativnim poslo- vima, uključujući neplanirane administrativne poslove ve- zane uz izvještavanje Minis- tarstva uprave i pravosuđa vezano uz bolest COVID-19 i refundacije troškova testira- nja službenicima.


    Izrada i praćenje provedbe plana stru- čnog usavršavanja zaposlenika DZIV-a

    Služba za pravne i opće poslove te poslove u- pravljanja ljudskim po- tencijalima


    31.12.2021.


    100%


    /

    Razvoj i provedba internih programa za razvoj profesionalne i korisnički usmje- rene organizacijske kulture


    Služba za pravne i opće poslove te poslove u- pravljanja


    31.12.2021.


    30%


    Zbog nedostatnih ljudskih re- sursa prednost je dana priori- tetnijim operativnim poslo- vima, uključujući neplanirane administrativne poslove ve-


    ljudskim po- tencijalima

    zane uz izvještavanje Minis- tarstva uprave i pravosuđa vezano uz bolest COVID-19 i refundacije troškova testira- nja službenicima.

    Ostale redovne stru- čne aktivnosti Sek- tora za planske, fi- nancijske i pravne poslove te poslove upravljanja ljudskim resursima

    Sektor za planske, fi- nancijske i pravne po- slove te po- slove uprav- ljanja ljud- skim resur- sima


    31.12.2021.


    11-Opći pri- hodi i primici A763000 Ad-

    ministracija i u- pravljanje DZIV-om


    1.059.317,8

    2


    100%


    /


    Mjera 11.

    Djelotvorno upravljanje odnosima s partnerima i građanima te ostalim korisnicima usluga

    Svrha provedbe mjere

    Razvoj nacionalnog sustava zaštite intelektualnog vlasništva usklađen s relevantnim razvojnim ciljevima i pot-

    rebama dionika te učinkovito upravljanje javnim resursima.

    Odgovornost za pro- vedbu mjere

    Zamjenik glavnog ravnatelja

    Pokazatelji rezultata


    Početna vrijednost

    Ciljna vrijed- nost


    Ostvarena vrijednost

    Pokazatelj

    rezultata 1. Povećanje broja posjeta mrežnoj stranici DZIV-a


    162.502 (2020)


    5%


    165.889 (2%)

    Pokazatelj

    rezultata 2. Povećanje broja objava u medijima iz područja intelektualnog vlasništva


    698 (2019)


    3%


    1369 (96%)

    Pokazatelj rezultata 3. Dodatne

    javne usluge obuhvaćene sustavom praćenja zado- voljstva korisnika


    Usluge informacijskog centra

    i mrežna stranica (2020)


    /


    NP



    Aktivnosti

    Nadležnost za provedbu


    Rok

    Izvor financira- nja (aktivnost u Proračunu)

    Iznos ostva- ren u prora- čunu (kn)

    Ostvarenje ak- tivnosti


    Napomene


    Ažuriranje i razvoj sadržaja internet- skih stranica DZIV- a


    Sektor za potporu inovacijskim i kre- ativnim djelatnos- tima


    31.12.2021.

    11-Opći prihodi i

    primici

    A763000 Admi-

    nistracija i u- pravljanje DZIV- om


    43 – Ostali pri- hodi za posebne namjene T763005 Surad- nja DZIV-a s E- uropskim ure- dom za žigove i dizajn


    158.102,44


    100%


    /

    Unaprjeđenje sadr- žaja o intelektual- nom vlasništvu na kanalu You Tube dziv.HR


    31.12.2021.


    100%


    /

    Razvoji i ažuriranje sadržaja o DZIV-u na portalu "Moja u- prava" Središnjeg državnog portala i portalima drugih ti- jela i organizacija (europskih i među- narodnih)


    31.12.2021.


    100%


    /


    Kvalitetno i učinko- vito izdavanje stru- čnih i informativnih publikacija o inte- lektualnom vlasniš- tvu


    31.12.2021.


    60%


    Zbog nedovoljnih ljud- skih resursa ostvareno je manje od planiranog

    Pružanje stručne in- formacijske potpore korisnicima u pod- ručju intelektualnog vlasništva temeljem upita


    31.12.2021.


    91%


    Manji broj osobnih pos- jeta informacijskom cen- tru DZIV-a uslijed pande- mije bolesti COVID-19

    Praćenje zadovoljs- tva korisnika javnim pratećim uslugama DZIV-a putem upit- nika i izravnim kon- taktom


    31.12.2021.


    100%


    /

    Pružanje stručnih u- sluga pretraživanja i analize podataka o registriranom indus- trijskom vlasništvu (izvan postupaka za priznanje prava) na zahtjev korisnika


    Sektor za pa- tente, Sektor za potporu inovacij- skim i kreativnim djelatnostima


    31.12.2021.


    123%


    /

    Razvoj i unaprjeđe- nje stručnih usluga Informacijskog cen- tra za intelektualno vlasništvo (uključu- jući projekt EPO-a na razvoju centara PATLIB)


    31.12.2021.


    75%


    Zbog nedovoljnih ljud- skih resursa ostvareno je manje od planiranog

    image

    image

    image

    image

    image


    Praćenje rada i su- radnja s tijelima dr- žavne uprave ve- zano uz zaštitu, provedbu i primjenu prava intelektualnog vlasništva priprema stručnih podloga i izvještaja za pot- rebe sudjelovanja u radu


    Sektor za pa- tente, Sektor za žigove i dizajn, Samostalna slu- žba za autorsko pravo te europ- ske i međunaro- dne poslove


    31.12.2021.


    100%


    /

    Održavanje javnog lokaliziranog WIPO- ovog Općeg tečaja intelektualnog vlas- ništva na daljinu (DLHR-101) u orga- nizaciji Zavoda


    Sektor za potporu inovacijskim i kre- ativnim djelatnos- tima (Sudjeluju: Sektor za pa- tente, Sektor za žigove i dizajn, Samostalna slu- žba za autorsko pravo te europ- ske i međunaro- dne poslove)


    31.12.2021.


    100%


    /

    Promotivne aktivno- sti namijenjene za- interesiranoj i stru- čnoj javnosti


    31.12.2021.


    121%


    /

    Promotivne aktivno- sti namijenjene klju- čnim korisnicima u- sluga DZIV-a i zas- tupnicima u podru- čju intelektualnog vlasništva


    31.12.2021.


    0%


    Zbog pandemije i nedo- voljnih ljudskih resursa aktivnosti su odgođene za 2022. godinu



    Provedba projekata suradnje s Europ- skom patentnom or- ganizacijom (EPO), Europskim uredom za intelektualno vla- sništvo (EUIPO) i Svjetske organiza- cije za intelektualno vlasništvo (WIPO), praćenje i priprema stručnih podloga i izvještaja, rad na u- spostavi okvira za bilateralnu suradnju i provedba njima definiranih aktivno- sti


    Sektor za potporu inovacijskim i kre- ativnim djelatnos- tima, Sektor za patente, Sektor za žigove i dizajn, Samostalna slu- žba za autorsko pravo te europ- ske i međunaro- dne poslove


    31.12.2021.


    1.124.803,25


    95%

    EPO

    Sklopljen Bilateralni spo- razum EPO/DZIV 2020- 2023 i provedene plani- rane aktivnosti za 2021. godinu čime je ostvareno 100% od planiranog


    EUIPO

    100% provedene projek- tne aktivnosti u okviru Sporazuma o suradnji za 2021.


    WIPO

    Provedena većina (85%) planiranih aktivnosti o- sim onih koje su od- gođene zbog pandemije bolesti COVID-19.

    Redovne stručne aktivnosti Kabineta te stručne, upravlja- čke i predstavničke aktivnosti glavnog ravnatelja i zamje- nika glavnog ravna- telja


    Glavni ravnatelj, zamjenik glavnog ravnatelja, Kabi- net glavnog rav- natelja


    31.12.2021.


    11-Opći prihodi i primici A763000 Administracija i upravljanje DZIV-om


    100%


    /

  5. Izjava o fiskalnoj odgovornosti


    Prilog 1a Fiskalna odgovornost 2021.pdf.


    ţ˙

    Prilog 1a Fiskalna odgovornost 2021.pdf


  6. Financijski izvještaji


IZVJEŠTAJ O PRIHODIMA I RASHODIMA, PRIMICIMA I IZDACIMA (PR-RAS) te BILANCA 2021.xls


ţ˙

IZVJEŠTAJ O PRIHODIMA I RASHO


Napomena: DZIV pod svojom upravnom nadležnošću nema agencija, ustanova i/ili trgovačkih društava.



48